Bangladesh: Christenvrouwen getraind om andere vrouwen te dienen

Veel vrouwen in Bangladesh komen tot geloof in de Here Jezus door de bekering van hun man. Er is echter een gebrek aan discipelschapstraining voor deze nieuwe gelovigen. Afgelopen maand hield Open Doors deze training voor vijfentwintig vrouwen.


Hier wordt een groep vrouwen getraind om in hun eigen kerk een programma op te zetten.

Christenen in Bangladesh hebben vaak te maken met verdrukking en tegenwerking binnen hun familie en hun gemeenschap. Ook de vrouwen die de afgelopen maand meededen aan de training hebben hiermee te maken. Bakul vertelde dat ze vaak wordt lastiggevallen door twee jongeren die niet willen dat de groep vrouwen bij elkaar komt. Een andere vrouw vertelde dat haar ouders haar stukje land hebben afgepakt.

Gelukkig konden de deelnemers ook mooie getuigenissen met elkaar delen. “De vrouwen in mijn groep groeien in hun geloof. En ze komen in actie. Ze zijn gaan bidden voor de mensen die ziek zijn en de groep heeft de wegen schoongemaakt. Ook delen ze het evangelie met hun buren en vrienden”, vertelde Monjuri, die de trainingen geeft.

Dank- en gebedspunten

• Dank de Here God dat de trainers getraind werden en nu nog meer toegerust zijn om over Jezus te vertellen. Bid om bescherming, nu Bakul en anderen veel vervolging ervaren door hun familie.

• Dank voor het goede werk dat de christenen doen voor hun gemeenschap. Bid dat de gemeenschap dit ziet en hierdoor verandert.

• Wilt u bidden voor de groeiende kerk in Bangladesh? Bid om Gods leiding en een sterk geloof.

   
JSN Decor template designed by JoomlaShine.com